neděle 21. září 2008

Weekend

Hlavní událostí a náplní celého víkendu byla... muzea. Tyhle dva dny totiž všechna muzea v Brestu byla otevřena a byla zcela zadarmo. No nekup to :)

Takže v sobotu jsem byla nejprve v turistické kanceláři, aby mi jako poradili co navštívit a následně jsem šla do Musée de la marine, kteréžto se nachází v brestské pevnosti. No oni tomo řikaj Chateau, ale tohle slovíčko znamená jak zámek tak hrad a to mi přijde divný. Hej, ale úplně drsní tam byli, před vstupem mě odchytl takovej sekuriťak obrovskej chlap a prý ať mu ukážu ňáký doklad totožnosti a pak se díval co jsem za národnost a šel to zkontrolovat do svýho seznamu a mě našel v tom správným sloupečku tak mě teda pustil. A i uvnitř tam pak stáli mariňáci na každým kroku a nás, podlé návštěvníky muzea neustále kontrolovali, asi abysme jim to tam někdo nevyhodil do vzduchu. Ale jinak dobrý, pěknej hrádek... a vidíte přátelé to ukázkové podsebití? :)


V neděli potom bylo na řadě Musée des beaux-arts. Hmm. No já na ty obrazy nikdy moc nebyla, ale tady bylo ješte vedro, smrdělo to tam po Induloně a měli to špatně nasvícené. Ale tak jako jo, pár pěkných kousků by se našlo. Hned u tohohle muzea je pak vstup ještě do jakýchsi podzemních chodeb/bunkrů ale tam bylo úplně hafo lidí a mě se nechtělo čekat. Tak sem nečekala.


Poslední zastávkou pak byla Tour Tanguy. Uvnitř ňáké staré mapy a spousta malinkých roztomilých modýlků Brestu a lodiček a tak. Před věží sem se pak vyvalila na kamennou zídku a nejmíň půl hodiny se jen tak vyhřívala na sluníčku. Takže super to bylo.


Jinak co ještě musím zmínit... v sobotu sem si uvařila úplně epesní jídlo, až sem se musela přejíst. Brambůrky vařené se sýrovosmetanovou omáčkou a se zeleninkou (okurka ředkvičky papriky). Mňam.
Taky jsem včera byla na další paaarty :) Tentokráte u Thomase (viz příspěvek o naší třídě) na zahradě. A jako docela fajn, celou dobu sem si hrála s jejich psy a trošku si i povídala ale moc ne, no vždyť víte, francouzština. Taky musím konsatovat, že ridiči nočních linek jsou nejspíš na celém světě stejní. Ten můj včera jel jak hovado a měl na celý autobus puštěnou ňákou tuc tuc muziku :)

Tak a posledni věc... při výrobě dnešního příspěvku jsem objevila jak nesmírně těžké je psát s háčkami a čárkami (obojí nohami) takže příště na to zasejc kašlu :)

6 komentářů:

mgkm řekl(a)...

S francouzskými psy je docela řeč, viď, tak vidíš, že to tam v té zemi daleké nebude tak strašné. A jak vůbec štěká fr. pes, když tam s tím "H" mají trošku problémy? AF, AF? Je to srandovní , ale vlastně by to asi šlo....

D'ave řekl(a)...

Tak jako jo, no... ale...! Moment, neco tu nehraje... no jasne! Odkdy se TY, jez radsi cekas ve stinu dva metry od sluncem zaliteho prechodu a prosis lidi, aby stiskli tlacitko, jen proto, abys nemusela na slunce, vyhrivas na slunicku?? (poznamka: nesmim uz nikdy psat tak dlouhy souveti, nestiham se nadechovat...)

hanka řekl(a)...

od te doby co... je tady porad takova kosa :)

h-czech řekl(a)...

Ašaf! Ašaf! :)

hanka řekl(a)...

hej, ta tvoj fotka k tomu... vypadas jakobys fakt stekal :))

baarita řekl(a)...

no štěkání psů v různých jazycích je fakt na hlavu :)