čtvrtek 25. září 2008

Dášaša:ještě v Klackově

Takže opět se s Vámi podělím o pár zážitků,absolvovala jsem pár dalších uvítacích kurzů a řečí,nakoupila jídlo a oblečení,koupila heřmánkový čaj protože z černýho mi je blbě,hrnek jsem si koupila ten nejdražší,protože se mi líbil a 4roličky toaletního papíru vyjdou na 45Kč....ooo ano.Dnes jsem byla ve škole za Angusem (to je skoro jako Albus Brumbál co?) kvůli schválení předmětů,tak asi v pohodě,dlouho jsme si povídali,dlouho.....vlastně spíše on povídal....převážně on povídal....vlastně nevím jestli mému yes,no,OK se dá říct konverzace:)JE nás tam hodně zahraničních studentů....2 jsou z Polska,takže konverzace byla. Vraťo měl bys mi přichystat pár polských frází pro život.no tak tam to v dáli je fakulta architektury ze strany jedné


a ze strany druhé.....ta zeleň

-počítačové učebny tu jsou otevřeny dokořán,veškeré opatření žádné.....a i přesto se to tu nic neztratí....hmmm,tak kde Viky dělá chybu,že mu to rozebírají pod rukama?

No a tak to chodí ve škole,je tam takový tvůrčí prostředí,jako dobrý a je tam skvělá,úžasná,fenomenální,grandiozni knihovna,,,,foto později,až se tam dostanu. Takže co se novinek ze studií týče,tak asi všechno.Taky jsem tam teda odšpendlila půl nástěnky,abych získala špendlíky na nástěnku svoji....nesmím se tu omezovat. A taky jsem dnes byla ve městě,to víte,furt něco potřebuju,ale Vám zase může být jedno,co jsem si koupila......proto se jen podívejte,co je tu možné vidět,žádný že si prohlížíte výlohy Terranovi nebo Rossmanna,ale...

...můžete tu vidět tohle.....

....nebo taky tohle..........(jo sorry,já vím,neměla jsem to fotit s bleskem)
Toť zatím vše,ať žije Klackov a my v něm.




8 komentářů:

D'ave řekl(a)...

Nektere veci by se nemely fotit vubec... :(((

Dášaša řekl(a)...

Jo Karle.....nektere veci byly foceny predevsim kvuli Tobe..

hanka řekl(a)...

ty skotske sukne? :))

Vrátnej... no co! řekl(a)...

Na co Viky sáhne, tam 10 let roste tráva...

Co se týká frází, tak nejpouživanější jsou (pro jednoduchost psáno foneticky):

"Do dupy!" (jdi v prdel)
"*URVA!" (jako u nás...)
"wudka/wudečka" (cokoliv páleného a tekutého s obsahem alkoholu nad 35% (včetně okeny...))
"dureň" (jedinec s omezenou chápavostí)
"wengel" (uhlí)
"skarb" (poklad)
"pokľad" (paluba lodi)
"piwnica" (sklep)
"sklep" (obchod)
"šukať" (hledat - bůhví proč mezi čechy velmi oblíbené. Asi furt něco ztrácejí...)
"chustečka" (kapesník)
"ďik" (prase divoké)

Doufám, že se Ti budou uvedené výrazy hodit. Uvidíš, jak snadno z nich poskládáš mnoho užitečných vět a brzy navážeš plodnou konverzaci - šak sme fšici slovani, no ni?

Dášaša řekl(a)...

No Vraťo...dík,tak to tak vypadá,že polsky budu umět dřív než anglicky.Však jak názorně vidíme,ona je ta polština i záživnější!-zvlášť pro dureně jako jsem já!

hanka řekl(a)...

Dasi polstiny bych se vubec nebala... Prvni tyden byl jeden chlapec co tu umi polsky jedinim clovekem kteremu sem aspon neco rozumela :)

Dášaša řekl(a)...

No prave,vsak ja mu rozumim...a pripadam si jak Alenka v risi divu:)

h-czech řekl(a)...

google.pl - polske sukne.