pátek 13. března 2009

Zase ti Frantici

Jsem nemocinkana a tak sem byla v utery tady u naseho zadarmo studentskeho doktora. Predepsal mi nejaky ty medikamenti a ja za to v lekarne vyplazla 40 (slovy ctyrycet) euro. Ale rekla mi pani lekarnice pry ze si mam zajit na Secuite Sociale a mozna ze mi to proplati.
Tak jo, tak sem tam sla a vystala tu obri frontu tam ale urednice se na me divala jak na exoticke prasatko a nevedela co se mnou, zda se ze moc cizincu jim tam nechodi :) No kdyz ze me vytahla ze sem tu na Erasmu tak mi rekla nene, vy jste STUDENT, to musite jit do SMEBy - takova pro studenty orgnizece skrze ruzna pojisteni a tak.
Tak jo, tak sem tam sla, rekla ze sem erasmusi student a slecna za pultikem mi rika, nene, kdyz mate EVROPSKOU POJISTENECKOU KARTICKU tak to musite na Securite Sociale.
Oukiii, tak sem tam sla. Za jinym pultikem jina pani, rikam ji ze sem Erasmus student, mam evropskou pojisteneckou karticku a chci tohle proplatit. A ona na to, ze pro studenty je tu SMEBA. Tak to uz sem se nenechala, tam uz sem byla a poslali me zase zpatky. A tak pani zvedla telefon a nekam volala a svete div se, najednou to slo a ze pry at pockam ze si pro me prijde kolegyne.
No kdo jiny by to mohl byt nez ona puvodni pani urednice co me poprve poslala jinam. Aaano, presne ta. Tak se mi omlouvala, ze to nevedela, toz sem rekla ze to nevadi ale at teda se mnou neco udela. Tak pani taky nekam telefonovala na naky oddeleni intrnacionalni ze teda zjisti co a jak. Uz to zacalo vypadat slibne… ale pak se me zeptala jestli pry mam francouzsky bankovni ucet. Toho sem se bala od zacatku a ono to taky prislo. Ucet nemam. Pred mesicem jsem ho s velkou slavou zrusila, pamatujeme?

No nakonec mi to zda se proplati. Poslou to šekem. Do Česke republiky. Vyborny, diky...

3 komentáře:

D'ave řekl(a)...

hehe, zda se, ze byrokrati si hraji vsude stejne:): My kvuli podkladum do atelieru postupne obrazime vsechny zamestnance Pamatkoveho ustavu, kazdy z nich vi naprosto presne pouze jednu vec: jmeno a cislo dalsiho cloveka v retezu, kteremu ten obtizny studentsky hmyz hodit na krk...:) ... A tak se veci maji;)

hanka řekl(a)...

no taky dobry no :)

ale me proste dorazili tim ze to poslou do trvaleho bydliste... Jako by mi to nemohli dat tady. Co ja budu probuh delat u nas s nakym francouzskym sekem na 40 euro?

Tady to je naprosto bezny, kazdej pubertak tu ma vlastni sekouvou knizku a ve vsech bankomatech je specialni zdurka na seky, to tam strcis a vypadnou ti penize... jednoduche. Ale u nas? Sem šek v životě neviděla...

baarita řekl(a)...

si uděláš výlet do paříže, aby sis to vybrala no :P