pondělí 9. března 2009

Barcelóóóna

Tak jsem opět vrácena (zatím ne zvrácena) do kraje dešťů. Barcelona skvělá, bylo krásné si po dlouhé době připomenout, jak vlastně vypadá sluneční svit a jaké co je cítit teplo a ne vlhký chlad. Hostel slavil úspěch, luxus nad luxus, aby ne, když noc stála 42 euro a to všechno kvůli tomu, že jsme potřebovali přednáškovou místnost. Ha...místnost by byla, ale už nikdo neřekl, že bez projektoru a plátna. Takže nám to všechno promítali na notebooku velikosti A5. Já ve čtvrté řadě jsem se musela spokojit s tím, že jsem viděla aspoň ten notebook.
Jinak teda uznávám, že jsem netušila, že je tam takových moderních architektůr od Nouvela, Gehryho, Meurona, Calatravy,... -takže jsem architektonicky vzrostla na ceně. Klasika jako Pavilon Barcelona od Miese van der Roheho mě dostala-uplná Tugenthadka(nebo jak se to píše), takže jsem hned následně zamachrovala, že MY v BRNĚ taky máme takovej skvost ... joo joo učitelé znali-chválím. Spolužáci ani neví, že nějaký Brno existuje, takže pro ně to byla opravdu ,,podstatná" informace. Ovšem není divu, když je pro ně Gaudí jako pro nás Pepek Novák z Horní Dolní -absolutně neznámá osoba. Takže ani není třeba se divit, že do Parku Guel jsem jela sama, park jako park ne? Ale byla jsem nadšená, naprosto v tranzu-dokonce tak moc, že i tričko jsem tam ztratila-naštěstí bylo jenom žlutý. Ovšem Sagradu Familiu jsem zevnitř nenavštivila-protože tady takový rozestavěný nedodělávky mě vůbec nezajímají ne? Má se to dokončit zhruba 2030, tak pak si snad udělám čas.Tak.
Taky tam 10 lidí okradli, celkem dost řekla bych. Já jsem odolala-no kdyby mě někdo sebral prachy, nedejbože kreditku s penězma od Erasmu a foťák jako bonus, tak bych to nerozchodila do příštích Vánoc. I když zdá se, že okradené jedince to až tak nerozhodilo-tak co no, stejně to byly prachy rodičů ne? Vysolí další, co jim zbyde. Mojemu učiteli ukradli ten zelený foťák, ano přesně ten, kterému byl v minulém příspěvku věnován celý odstavec. Hej, teď bych něco řekla, ale bylo by to podlé, takže to necháme na příště.
A začněme kapitolu učitelé-bylo jich tam 8. Celkem dost na 50 žáků, ale co by ne. Pařmeni až na půdu. Vraceli se z tahu v 6h ráno a v 9h začínala přednáška a pak následně až do 18h honba za architekturou. Jo já je teda obdivuju, fakt smekám. Tohle bych teda nedala. Včera jsem s jedním učitelem jela ve výtahu-ze 13patra do přízemí. Furt to jen zastavovalo,snad v každým druhým patře. Jinak jen já, on a jeho žaludek jsme byli hlavní aktéři tohotu prostoru. Jedno zastavení navrch a mohla jsem ze sebe sbírat jeho snídani. Tak jsem se tak optala, jestli je OK a kde hodlá strávit celej den-odpovědí mi bylo- ,,cafe". Barnabáš-učitel historie-myslím leží v tom hostelu doteď.
Na letišti vše tentokrát proběhlo bez problémů, žádný pípání, žádný zdržování. V letadle trochu turbulence, nebudu si stěžovat, že jsem nepociťovala dobře od žaludku, co by pak měli říkat chudáci učitelé? V Klackově jsem byla přivítána zimou a deštěm...takže to schladilo mé hříšné myšlenky.
Zapomněla jsem si přehodit čas na hodinkách, teda ani ne tak zapomněla jako nechtěla, protože přeměnit čas u mě znamená hodinové úsilí. No a ráno se ve fitku divili, když jsem tam byla hodinu před otevřením....holt správnej sportovec, už jsem dospat nemohla, jak jsem se nemohla dočkat, až si zaběhám. Toť zhruba vše, co jsem měla v mysli. že bych dala nějaké to foto k dobru?
...jak to drží ...nechápu ...... jak kdybyste to neznali ze všech knížek ... jen abyste mi věřili, že jsem tam byla ... fakt! ...
...Alvaro Siza ne? ... kdo by to byl do něj řekl ...
... a bez Calatravy by to nešlo ..

1 komentář:

baarita řekl(a)...

nádherné. /!/ barcelona je ráj na zemi.

škoda foťáku :) hodil by se k tvému obalu, což? :-)) nebo k mému žabičkoidnímu telefonu ;)